Monday, April 14, 2008

Interviu cu Dumnezeu

Iti poti imagina un dialog intre tine si Dumnezeu? Sigur, facem asta poate zilnic, prin rugaciuni, prin faptul ca cerem Cerului sa ne ajute intr-o situatie anume, prin mersul la biserica, prin faptul ca ne inchinam la Sfintele Icoane, prin ideea ca facem fapte bune, prin iertarea celui ce ne-a gresit si lista stim cu toti ar putea continua inca pe doua pagini. Dar mai presus de orice, cum stim sa ne apropiem de Hristos prin intermediul acestor forme neprihanite de comunicare? Propun sa-l lasam pe Alice Cooper sa preia carma vaporului credintei : " Sa bei bere e usor. Sa faci mizerie in camera de hotel e usor. Dar sa fii crestin, asta e o provocare dura. Asta e adevarata razvratire..." Este formidabil sa ajungi sa intelegi ca Dumnezeu vrea sa faca parte din firescul si normalitatea vietii tale...(partea 1)
Ai vrea sa-mi iei un interviu, deci... zise Dumnezeu.
- Daca ai timp... i-am raspuns. Dumnezeu a zambit.
- Timpul meu este eternitatea... Ce intrebari ai vrea sa-mi pui?
- Ce te surprinde cel mai mult la oameni? Dumnezeu mi-a raspuns:
- Faptul ca se plictisesc de copilarie, se grabesc sa creasca...., iar apoi tanjesc iar sa fie copii; ca isi pierd sanatatea pentru a face bani......iar apoi isi pierd banii pentru a-si recapata sanatatea. Faptul ca se gandesc cu teama la viitor si uita prezentul iar astfel nu traiesc nici prezentul nici viitorul; ca traiesc ca si cum nu ar muri niciodata si mor ca si cum nu ar fi trait.

Dumnezeu mi-a luat mana si am stat tacuti un timp. Apoi am intrebat:
- Ca parinte, care ar fi cateva dintre lectiile de viata pe care ai dori sa le invete copiii tai?
- Sa invete ca dureaza doar cateva secunde sa deschida rani profunde in inima celor pe care ii iubesc... si ca dureaza mai multi ani pentru ca acestea sa se vindece; sa invete ca un om bogat nu este acela care are cel mai mult, ci acela care are nevoie de cel mai putin; sa invete ca exista oameni care ii iubesc dar pur si simplu inca nu stiu sa-si exprime sentimentele; sa invete ca doi oameni se pot uita la acelasi lucru si ca pot sa-l vada in mod diferit; sa invete ca nu este suficient sa-i ierte pe ceilalti si ca, de asemenea, trebuie sa se ierte pe ei insisi.
- Multumesc pentru timpul acordat....am zis umil. Ar mai fi ceva ce ai dori ca oamenii sa stie? Dumnezeu m-a privit zambind si a spus:
- Doar faptul ca sunt aici, intotdeauna.
Interviu... de Octavian Paler.

4 comments:

Anonymous said...

Interesant articol. Eu am vazut un film foarte inspirat care se numeste "Conversations with God". E o perspectiva mai aparte de a vedea viata si cred ca oricine ar trebui sa il vada indiferent de aparteneta religioasa.

Scrido said...

Exact cum spune si Lidia, interesant articolul si tematica. Sunt unele lucruri prea sus si prea greu de atins asa ca poate o conversatie with God va fi dincolo de noi :)

Cristina said...

Ma bucur ca sunt oameni care aduc in discutie asemenea subiecte pentru ca din pacate..prea putini dintre noi mai credem in Dumnezeu...si poate avand o legatura cu El ne-ar fi mai usor sa ne simtim impliniti.

Kadar Levent said...

Asta-i mai nebuna ca mine:))